Zit met je shit – meditatiedagen

  • Leun in de onvoorwaardelijke liefde en onvoorwaardelijke goedheid in jezelf  
  • Leun in jouw hele zelf en ontdek jouw ware jezelf

ZIT MET JE SHIT & wordt je eigen beste vriend

Waar is zitmeditatie goed voor?

  • Een meditatiedag met 3 korte sessies zitmeditatie, met begeleiding helpt je te landen in je ware zelf.
  • Stilzitten met intentie helpt om te vertragen en de snelheid van denken naar een doel eenvoudigweg op te lossen.
  • Het kan een behulpzame ‘tool’ voor jou zijn om in het vertrouwen in te dalen dat niet alles meteen moet gebeuren en dat alles een goddelijke timing heeft.
  • Leun in de onmetelijke ruimte van het niet-weten, wat tevens het alles weten is.
  • Stap even uit het lineaire denken en doen en leun in het non-lineaire en ervaar de rijkdom van de onmeteijke tijdloze ruimte.
  • Je verschuift voor de duur van het stilzitten van het kijken naar de buitenkant, naar de dingen om jou heen naar jouw ervaring en hoe jouw binnenkant voelt, resoneert, beweegt en wat nodig is omhoog te komen en aan jou te laten zien.
  • Hoe je met meditatie en met lichte bewuste aandacht hier eenvoudig bewust van wordt.
  • Wat is je shit? Wat is je fundamentele goedheid? Op welke laag van jezelf gebeurt wat?
  • Zitmeditatie is één van behulpzame ‘tools’; je leert jezelf beter kennen, en dit helpt je in tijden waarin je uitgedaagd wordt, waarin de wereld chaotisch is/lijkt en je alleen jezelf hebt om op terug te vallen.
  • Meditatie is gezond, het lied op langere termijn tot ontspanning geest en lichaam.
  • Een stiltelunch dient als brug van zitten naar bewegen, als verlang van meditatie naar meditatie-in-actie.

Call-to-action text goes here.

Tijd
10.00 – 17.45
Deur is open vanaf 09.45 uur, thee/koffie/snacks staan klaar.

Hoe weet je dat je zitmeditatie nodig hebt, en welke?
Omdat het resoneert als  behulpzaam. Je voelt een sprankeling en nieuwsgierigheid. 
Wanneer jij denkt dat je zitmeditatie niet nodig; dan heb je het wellicht het meest nodig! 🙂
GUN het jezelf stil te zitten.
Stilzitten is als het bewateren van de zaadjes van nieuwe intenties die je in jezelf gezaaid hebt, en tegelijk zaai je nieuwe zaadjes.
Oude geloofsovertuigingen en oude definities zijn als onkruid; deze zijn nu niet meer nodig, je maakt er een vruchtbare grond van, door onkruid wat alle kanten op woekert op te ruimen. Opruimen, de grond omdraaien en bewateren; er komt zuurstof in zodat het optimaal wordt voor het water om makkelijk alle wortels te bereiken voor het laten groeien, en bloeien van de geplante zaadjes. 

Schema
  • Introductie over zelf, de verschillende aspecten van jouw hele zelf en jouw ware zelf en meditatie.
  • 1e sessie zitmeditatie – ongeacht welke meditatie jij al kent; voor de duur van deze sessie beoefenen we allemaal dezelfde meditatie.
  • Samen de lunch klaarzetten
  • Lunch in stilte
  • Uur pauze – tijd voor een wandeling of een dutje.
  • 2e sessie zitmeditatie
  • Na de 2e zitmeditatie: kies je eigen affirmaties – een speelse oefening waar je uit alle affirmaties die er zijn, er 6 kiest en opschrijft op een mooi kaartje en deze als herinnering ergens neerzet in de week na jouw meditatiedag.
  • De dag wordt afgesloten met de de 3e sessie zitmeditatie

DATA
  • zondag 9 september
  • zondag 16 september
  • vrijdag 21 september
  • zaterdag 27 oktober
  • zondag 28 oktober
  • zondag 11 november
  • vrijdag 14 december
  • Meerdere data volgen

Tijd

10.00 uur – 17.45 uur

Groepsgrootte (huidige locatie)

Minmaal 2
Maximaal 6

Locatie
Hèlen Vink
Brederodestraat 15F27
2042 BA Zandvoort

Instapvoorwaarde
  • Nieuwsgierigheid en bereidheid!
  • Enige ervaring met zitmeditatie is handig, maar niet noodzakelijk.

Het is mogelijk met één dag of meerdere dagen mee te doen, met enige regelmaat. Dit bevordert het integreren in jouw alledaagse leven.
Een weekend van twee dagen, zo nu en dan, is van harte aan te bevelen ter verdieping.


Prijs

  • €75,- per dag
  • €140,- voor 2 dagen 
  • €200,- voor 3 dagen
  • Inclusief lunch, handout en affirmatiekaarten.
  • Meditatiematten en zitkussens zijn aanwezig.
  • Neem makkelijk zittende kleding mee.

meditatie zit met shit, onvoorwaardelijke liefde, zelfrealisatie, zelfbekrachtiging, know thyself, ken jezelf


Wat is jouw shit?

Jouw ‘shit’  hier is de stroom van aannames, verwachtingen, behoeftigheid, definities, overtuigingen, en het ‘duwen en trekken’ aan jezelf, aan de ander, aan de omgeving en aan het universum; dit sleep continue met je mee. Waar je ook maar bent! 
Je kan niet van jezelf weglopen, je kan geen vakantie nemen van jezelf. Je kan niet van jezelf afkomen als je jezelf niet snapt of niet bevalt wat je denkt over jezelf en de ander.
Wel kan je eerlijk worden over jouw shit, en met liefdevolle vriendelijkheid hier naar kijken en liefdevol loslaten.
Wordt een ware vriend van en voor jezelf, wordt jouw beste vriend!
Weet dat je je altijd ondersteund wordt door jouw onzichtbare zelf, jouw niet-fysieke zelf, jouw hogere zelf – je bent nooit alleen!
Raak werkelijk bevriend – omarm je shit en tegelijk vertrouw je jouw inherente onvoorwaardelijke liefde, jouw fundamentele goedheid en jouw hele zelf.

Hoe en waarom?

Met zitmeditatie, kort leesmateriaal en affirmaties die jezelf uitzoekt.
Het begint altijd en eerst met bereidheid; ben jij bereid gewoontes te willen veranderen?
Ben jij bereid een andere versie van jezelf te ervaren? Hoe graag wil je gewoontes in jezelf veranderen?
Wat is er als je je mist van shit oplost? Waar leun je in als je je aandacht verschuift?
Hier zet je jouw bereidheid in en verander je door regelmatig te leunen in de oneindig grote ruimte in en om jezelf – jouw hogere zelf, jouw boeddhanatuur, jouw goddelijkheid. 
Met en zonder intentie leun je in de ruimte, terwijl je stilzit: zo herprogrammeer je jezelf, tot op celniveau – ongemerkt haal je zo je ware natuur omhoog.
Met de non-actie van met elkaar stilzitten kom je in de kracht zowel je zelf als in de kracht van onderlinge verbondendheid – de groepskracht – eenvoudig door in te leunen in de ruimte van IK BEN.
“Om werkelijk kalm te blijven temidden van chaos, is het nodig eerst naar binnen te keren, en helderheid te krijgen, te centreren en kalm te worden. En vanuit dit hogere niveau van bewustzijn kom je in actie.”

Vertragen

Je vertraagt, door stil te zitten. Je kalmeert jouw mentale snelheid, jouw mentale shit.

Verbinding en een teder hart

Je bent bewust even niet bezig met de ander en de wereld, maar je leunt in in jezelf.
Je leunt in de ruimte van jouw hele zelf, in en om je fysieke zelf heen.
Je verbindt je met jezelf, voorbij het duwen en trekken, voorbij de gesprekken die je met jezelf voert.
Je kalmeert de rustloosheid in jezelf.
Je lost de mist op tussen jou, je ware hele zelf en de wereld om jou heen.
Je verbindt je met jezelf, je apprecieert jezelf – het natuurlijk bijeffect is dat je je makkelijker verbindt met de ander.
Je geniet de natuurlijke expansie van een geraakt teder hart.

Regelmaat

Door regelmatig stil te zitten raak je vertrouwd met jezelf; met je shit, met je inherente goedheid, met de verbinding met het oneindige, met het niet-weten.
Door regelmatig stil te zitten ervaar je jouw eigen ervaringen.
Door regelmatig stil te zitten ga je begrijpen wat bij welke laag van jouw heel zelf hoort.
 

Wie ben je werkelijk?

Jouw IK BEN en de ware schepper van jouw realiteit – de staat van zijn die jij werkelijk en in alle compleetheid bent.
Leer deze IK BEN beter kennen, en raak hiermee vertrouwd door stil te zitten. 
Hoe hoog is jouw hogere zelf? Waar is het? 🙂
 

MEDITATIE is gezond

Zitmeditatie is gezond; voor je hart, neurologisch en al je organen.  Ten eerste leidt meditatie, zeker op langere termijn, tot ontspanning. Je ontspant allerlei spanningen die je in je geest en lichaam hebt opgeslagen en in stand houdt. Lees hier een onderzoek waar gemeten werd welke invloed het op de hersenen heeft, op de hartslag, op de aanmaak van cortisol en ho ene meer bewust wordt van je lichaam en meer best wordt van de signalen in je lichaam. En ook is onderzocht hoe het sociaal kan bijdragen als je meer aandachtig wordt beter je aandacht kan richten en meer details oppikt. Klik hier >
Al het bewuste en onbewuste denken (ook wel piekeren en niet-productieve denken genoemd) zijn gebaseerd op overtuigingen, aannames, definities en verwachtingen. Overtuigingen, definities en aannames worden getriggerd door soortgelijke herhalende omstandigheden, en in combinatie met allerlei verwachtingen en bijbehorende teleurstellingen die je meesleept creëer je een continue stress in je lichaam.
Stil zitten met intentie om te leunen in jouw innerlijke ruimte, onderbreekt deze stroom van stress. Je geeft je lichaam tijd te kalmeren en uit te rusten, om al je cellen sneller en zonder weerstand te laten regeneren. Je hart kalmeert, je neurologische paden gebaseerd op stress stoppen en maken nieuwe gezonde paden naar nu nog onbekende delen van onze hersenen. Er zijn vele onderzoeken over meditatie en de effecten van meditatie die keer op keer de gezondheid van zitmeditatie aantonen – vrij makkelijk op google te vinden!
 
Met lichtheid en speelse intenties leunen we in onszelf, en laten onze shit met rust.
We trainen een andere gewoonte, die je in jouw gedrag kan integreren; vertrouw wie je werkelijk bent en dat alles een goddelijke timing heeft.

meditatie zit met shit, onvoorwaardelijke liefde, zelfrealisatie, zelfbekrachtiging, know thyself, ken jezelf

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ff rekenen.... *